Papier machee potten...



Ik zag op Instagram een feed voorbij komen waarop een pot stond
die gemaakt was van papier machee. Ik vond hem zo gaaf dat ik hem 
zelf ook ben gaan maken... Behangerslijm had ik nog in huis en oude kranten
hebben we altijd te veel dus genoeg. Ik had toevallig nog 2 dezelfde strandballen 
liggen van de kids en die ging ik gebruiken als mal.
Precies de goede maat voor mijn potten. Strandballen opgeblazen, behangerslijm
aangemaakt, honderd duizend stukken kranten gescheurt en ik kon beginnen...


Ik heb elke dag een laag aangebracht en dat zo 5 dagen lang.




Na 5 dagen was het dik en hard genoeg vond ik en ben ik de potten gaan
verven gewoon met witsel...




Goed laten drogen en de strandballen aan de bovenkant een beetje los geduwd
zodat het los kwam van de bal. Toen heb ik de strandballen leeg laten lopen
en kon ik de binnenkant gaan verven. Ze zijn klaar!!! 




Binnen in de potten een bakje gezet met water en een mooi bloemetje ingedaan en ik moet zeggen
ik vind ze zo super gaaf geworden.. Ben er echt heel blij mee! En de reacties 
zijn ook heel leuk allemaal! Het was een makkelijk en leuk project. Voor herhaling vatbaar!!!





Reacties