Magneten maken



Hallo allemaal, 

Ik heb weer een leuke DIY projectje voor jullie.
Zelf super leuke magneetjes maken! Ik had laatst al hele leuke pomponnetjes 
magneten gemaakt voor onze dochter ( klik hier ). Dus onze zoon wilde ook magneten op
zijn kamer. Zal geen pomponnetjes doen voor hem, is meer een meiden ding.
Ik was bij de HEMA aan het neuzen en kwam magneet fotopapier tegen...




Ja, die neem ik mee en daar ga ik leuke magneten van maken.
Ik heb 6 ontwerpen van 5 bij 5 cm. gemaakt op de laptop in photoscape, opgeslagen
in mijn laptop en toen als afbeelding ingevoegd bij Open Office.
Normaal zet het programma dan automatisch de afbeelding netjes in de lijntjes
maar dat ging niet goed met printen. Je moet de afbeelding dus over de lijntjes
scherp links boven in de hoek plaatsen.




Nu heb ik een printer waarbij je het papier dus staand in moet zetten.
Dat was nog wel ff een dingetje hoor. Had met afdrukken fotopapier ingesteld.
Maar elke x als ik op afdrukken klikte pakte hij dat magneet velletje niet.
Gggrrr... geef niet op! En na wel 15 x opnieuw proberen en een beetje meeduwen
is het dan toch wel gelukt!




Jaaaa ze staan er super goed op!!! Heb mijn snijblad, mesje en liniaal tevoorschijn
gehaald en heb er mooie vierkantjes van 5 cm. bij 5 cm. van gesneden. 




En dit is het eindresultaat.... Onze zoon vond ze vet gaaf!!! :)
Dus hebben onze kids nu alle 2 leuke nieuwe magneetjes op hun bord!
 


Succes!!!



Reacties

  1. Hoi hoi, net je site ontdekt en vind 'm superleuk! Wat maak je gave dingen!! Ben zo benieuwd hoe je die leuke prints voor op de verfblikken heb gemaakt!? Groetjes Gerke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gerke, dankjewel voor je compliment! Ik maak alle printjes en teksten in photoscape op de laptop. Je maakt eerst een mal op maat en dan ga je hem leuk opmaken en uitprinten. Beetje je creativiteit erin gooien dan komt het vast wel goed altijd.
      Groetjes Debbie

      Verwijderen

Een reactie plaatsen