Paas eierdopjes


Gister had onze jongste een paasontbijt op school, ze trekken dan een lootje
in de klas en dan is het de bedoeling dat je een ontbijtje maakt voor diegene.
Hij had dit jaar een meisje uit zijn klas getrokken. Dus hup aan de knutsel ( ja ik dan he... 
niet onze zoon ). Hij kan dat niet zegt ie dan. Maar gelukkig vind ik het dus elk jaar weer
een uitdaging om er weer iets moois van te maken.


Dit jaar heb ik gekozen om een konijn eierdopje te maken. Ik maak deze
altijd van een half wc rolletje. Het rolletje heb ik vol gesmeerd met lijm en er 
toen witte wol strak omheen gedraaid. Pomponnetje gemaakt voor op de achterkant als staart.
Ik heb via Pinterest een voorbeeldje gevonden hoe je een mini pomponnetje kan maken.




Het staartje had ik vast geknoopt aan de achterkant. De oren heb ik een mal getekend
en die ook beplakt met wol. Wit ei erin ogen erop getekend en klaar...




Ik dacht klaar... maar elke keer als ik naar het konijntje keek vond ik hem erg saai.
Heb de hulp troepen van mijn Instagram volgers ingeroepen om te vragen wat
ik nou nog meer aan mijn konijntje kan toevoegen. Daar kwamen een hoop reacties op,
kettinkje, jurkje, bloemetje of strikje erbij. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een schort
en een strikje voor het oor. Nu was het een echt meisjes konijn paas eierdopje!!!





Heb een mooi wit mandje leuk opgemaakt met broodjes en lekkere dingen, het konijn erin
en nog een mooi vlaggetjes lijn over het mandje gespannen in dezelfde kleur als het schortje,
ingepakt in doorzichtig plastic, label eraan en klaar om naar school te brengen!
De reacties waren heel leuk weer dit jaar!



Vorig jaar had ik deze Mr. & Mrs. gemaakt op de foto hieronder ook weer van een half wc rolletje..
Ook erg leuke reacties op gehad!





En dit stelletje hier onder, het jaar ervoor gemaakt...







Reacties