Paashaas slinger


Met de Pasen in aantocht vond ik het wel leuk om een keer meer decoratie
dan alleen de paastak met eieren te hebben. Ik had al een keer op Pinterest
een paas slinger voorbij zien komen maar ik vond de vorm van de haasjes
niet zo leuk en de kleur niet zo mooi. Pastel tinten vind ik heel mooi maar 
niet in een zwart, wit en hout kleurig interieur.
Dus ben mijn eigen paashaasje gaan schetsen. Toen het haasje eindelijk naar
mijn zin was heb ik hem 15 x overgetrokken op hard zwart papier en alles uitgeknipt. 
Mijn bol witte wol kwam ook weer van pas, daar heb ik dus 15 mini
pomponnetjes van gemaakt als staartje voor op de voorkant.
Klein gaatje in het midden geknipt met de gaatjes tang
zodat ik het pomponnetje aan de achterkant vast kon knopen.





Heb de naaimachine van stal gehaald en ben hem aan elkaar gaan naaien.
Eerst een stuk draad over gehouden en toen dwars over het haasje heen,
weer een stukje over gehouden en weer een haasje eronder.
En zo is mijn paashaas slinger uiteindelijk geworden!




Uiteindelijk toen mijn slinger hing vond ik ze eigenlijk te dicht bij elkaar
zitten. Er had iets meer ruimte tussen de haasjes moeten zitten...
Maarja... volgende keer beter!


Fijne dag...





Reacties

  1. Hoi Debbie,
    Heb je toevallig het malletje nog van de haas?
    Groetjes, Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Debbie, allereerst mijn complimenten voor je mooie blog. Wat een leuke en creatieve ideeën allemaal! Ik zou graag deze slinger willen maken maar vroeg me af of je ook een printable van het haasje hebt? Groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb mijn hele pc doorzocht maar kan hem nergens meer vinden helaas...

      Verwijderen

Een reactie plaatsen