Pendant lamp


Zelf een Pendant Lamp maken stond al een hele tijd op mijn
verlanglijstje. Maar totaal weer vergeten... totdat een vriendin er mee kwam
om hem een x te maken. Ik dacht leuk!! Ga ik hem nu dan eindelijk ook maar maken.
Behangers lijm en een grote stuiter ballon gekocht bij de Action.. 3 in een pakje voor 80 cent.
Op pad voor 300 meter witte wol het uitleg filmpje nog een keer bekijken en
dan aan de slag. Mijn vriendin was al begonnen en appte al dat de ballon
hing te drogen... niet veel later appte ze weer met de mededeling 
dat de hele boel al in de kliko lag....
Ze wilde de ballon naar binnen verplaatsen en ze hoorde een sis geluid
ja hoor.... ballon lek en de hele boel met behangerslijm en draad 
stortte helemaal in! Ze was er meteen klaar mee. Maar ik niet ik dacht,
ik ga het toch proberen maar dan niet met die ballonnen.
Mijn ouders hadden een grote speelbal met een doorsnede van
45 cm. gekocht bij euroland. Zit een ventiel in dus hoefde ik de
bal iig niet lek te steken. En hij is heel wat steviger als een ballon.


Oke.. de boel ligt klaar om te beginnen!
Eerst nog maar even heel goed het filmpje bekijken...

Het filmpje komt van CatCraft.cc






Lijkt heel simpel op het filmpje..
Maar in het echt werkt het helaas niet zo. Mijn wol kreeg ik niet helemaal onder
gedompeld met de lijm dat was al een gedoe. En hoe zij de bal zo 
makkelijk draait zodat het touw overlapt. Werkt in het echt al
helemaal niet. Ik moest elke x een slag draaien, trekken aan het touw want die werkte 
totaal niet mee en dat elke keer zo tot dat het touw op was.
Maar ik was klaar... 3 uur later en een hernia erbij!!!
En dan nu moest de bal 24 uur drogen...




De volgende dag was alles droog en hard... Het moment was daar, ik
mocht de bal leeg laten lopen. Wilde het al uren eerder doen, ik was zo ongeduldig 
en nieuwsgierig of dat het gelukt was. Maar heb me netjes ingehouden en de tijd
zijn werk laten doen. Heel zenuwachtig trek ik het ventiel eruit en de bal loopt
leeg... en de wol blijft gewoon bol... jaja het was me gelukt.
Nu de bal er nog uit proberen te krijgen en dan de bovenkant bevestigen.
Nou ik moet zeggen dat ik hem helemaal geweldig vind.
Hij was super goed gelukt en hang nu bij onze zoon op de slaapkamer.
Als hij zo hangt lijkt het net of dat ik hem zo in de winkel gekocht heb!
Ik ben trots op mezelf!!!


En zo is de lamp geworden.










Reacties

  1. Hij is super gelukt zeg!
    Thnx voor het delen van het filmpje, ik kon steeds maar geen goede instructie vinden.
    Ik ga me er ook aan wagen binnenkort!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Silke, ooh ben heel benieuwd hoe die van jou gaat worden! Succes!!!

      Verwijderen
  2. Mag ik vragen of je speciale wol hebt gehaald, en waar? (Ivm stevigheid)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb deze lamp in februari/Maart 2015 gemaakt maar hij hangt al niet meer.
      De lamp zakte na een paar maanden in. Ik denk dat het door de warmte van de lamp is gekomen. Door de warmte werd de lijm zacht en deukte hij in. Zo jammer.... Maar ik had geen speciale wol hiervoor gebruikt.

      Verwijderen

Een reactie plaatsen