Snoepzakje maken



Snoepzakjes maken doe ik al heel wat jaartjes. Ik blijf het dan ook nog steeds heel leuk
vinden om ze te maken maar ook om ze te geven. Vind het leuker dan een verjaardags kaart.
Ik heb er ook veel gemaakt voor als onze kids kinderfeestjes hadden. 
En al die mama's zeggen dan elke keer weer... heb jij dat gemaakt wat leuk gedaan!!! 
En een jaar later hangt het snoepzakje er nog steeds als ik daar kom.
Vinden ze dan zonde om het zakje open te maken.
Ik zei nou die snoepjes die erin zitten zijn vast antiek nu...  whahaha. 
Ik heb er ook heeeel veel gemaakt als afscheids cadeautje voor de juffen en meesters op school.
Ze blijven gewoon elke keer weer een succes.


Omdat ik toen heel veel mailtjes kreeg hoe ik de snoepzakjes maakte en wat voor soort
papier ik daarvoor gebruikte, ga ik je nu precies vertellen hoe ik ze maak en wat je
ervoor nodig hebt. En ik zet hier een mal van het zakje wat ik gemaakt heb neer
om te downloaden voor thuis gebruik!


Om te beginnen gebruik in Kalkpapier. Dat is te bestellen alleen via internet.
Het merk is Gallery in een blok van A4 formaat. Er zitten 50 vellen in een afscheur blok en het
is 70-75 grams. Ik heb een keer iets dikker gehad maar dat ging niet helemaal lekker
onder de naaimachine.





Ik heb een ontwerp gemaakt op de laptop in Photoscape en deze uitgeprint op 1 blaadje kalkpapier.
Ik heb even voor jullie een gewone print gemaakt die iedereen kan gebruiken.
Zelf maak ik altijd gepersonaliseerde snoepzakjes. Altijd leuk als je naam ergens opstaat toch?



Wil je het een keer gaan proberen om een snoepzakje te maken maar ben
je niet zo handig met een ontwerp maken? 
Het ontwerp hierboven kun je dan hieronder downloaden




Pak je uitgeprinte kalkpapier erbij en pak nog een blaadje voor de achterkant.
Knip ze samen uit in een vierkant. Nu is je snoepzakje klaar om vast genaaid te worden.
Begin zoals op de foto hieronder onder in de hoek en naai alles dicht..
Maar let op!!! Hou een opening over voor de snoepjes en eventueel geld erin te doen.



Nu kun je de snoepjes erin schuiven... 
wel even je naald in het papier laten zitten en je voetje omhoog.




Als alle snoepjes erin zitten kun je hem verder dicht naaien.
Ik heb bovenin de hoek van het snoepzakje nog een zilver kleurige eyeled
erin geslagen ( ik heb ze gekocht bij een stoffen winkel ). En als laatste een 
lintje eraan gedaan om het snoepzakje op te kunnen hangen.
Zo... je snoepzakje / cadeautje is klaar!!!!!




Nou dat is toch een super leuk cadeau om te geven.
Zorg dat je ontwerp niet nat word daar kan kalkpapier en de inkt niet zo goed tegen.
Ik zal er ook geen vette snoepjes indoen. Vet vlekt op het kalkpapier.
Ik deed er vaak pepermuntjes, zwart witjes of gekleurde hartjes in.


Hieronder een paar snoepzakjes die ik in de loop der jaren heb gemaakt..






Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk was. Succes.. en als er vragen zijn hoor ik ze graag..


Have fun!!!


Reacties

  1. aaaaahhhh!!!! FANTAAASTISCH!!!! I'm in love!!! bedankt voor deze geweldige inspo! en ik ben vanaf nu fan v bijDeb!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaha dat is leuk om te horen Karin Joan!!! :) Ik ben ook fan van jou...

      Verwijderen
  2. Wat superrrrrr!
    Als ik nu toch dat freezer papier bestel, kan dit er ook wel bij..... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dus snel bestellen Silke.. dan kun jij er ook 1 gaan maken!!!

      Verwijderen
  3. Jeej wat super gaaf zeg, echt heel leuk bedacht!! Vind vooral die muisjes echt geweldig!

    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja leuk he... dat is ook een leuk geboorte cadeautje toch?

      Verwijderen
  4. Wat gaaf! Echt leuk! Stiekem nieuwsgierig hoe je dan het potlood maakt..hoe komen die kleuren er zo mooi op? Is dat met een special printer/programma? Misschien wil je je geheim onthullen:)) groetjes joyce

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een gewone printer dus jij kan het ook zo printen. Zit geen geheim achter. :)

      Verwijderen

Een reactie plaatsen