DIY Wanddoek maken



Hallo allemaal,


Na een aantal wanddoek te hebben gemaakt, werd aan mij gevraagd of de 
uitleg hiervan op mijn blog zou komen te staan. Antwoord was dus ja...
heeft even geduurt i.v.m de drukte maar nu heb ik even de tijd
om mijn uitleg hier te geven! 


Het gaat dus om deze wanddoek...




Het is eigenlijk vrij simpel om te maken...
Je knip een lapje stof uit, ik heb zelf de maat
50 x 42 cm aangehouden en voor de stof heb ik katoen gebruikt.




Dan maak je op A4 formaat een leuke tekst op je computer die je 
graag op het doek wilt hebben.. Dat kan een afbeelding zijn of net zoals ik
heb gedaan gewoon een simpele tekst. De ronde latjes die er in komen heb ik 
bij de Praxis gekocht...




Het A4 blaadje met tekst heb ik op het raam geplakt en mijn lapje stof 
er over heen geplakt ( met plakband ) wel even goed meten of dat
het in het midden zit. En ben toen de tekst overgaan trekken op de stof
met een fineliner van de Hema. Dat is een mooi dun lijntje...
 



Heb het stofje van het raam gehaald  en op tafel gelegd...
Hier kun je zien dat het een mooi dun lijntje is, de textiel pen
in dikker dus dat komt mooi uit. Leg een wat dikker A4 papiertje
onder de letters van de stof want je gaat het overtrekken en het
kan zijn dat het door de stof gaat en dat je dan de tekst
ook op je tafel hebt staan! Dat moeten we niet hebben....
Ik ben met mijn EDDING textiel pen ( gekocht in een hobby winkeltje )
de letters overgaan trekken en.... het staat op je stofje!!!
Ik heb het stofje daarna nog even heet gestreken, dan zit de inkt goed in de stof...




Ik heb mijn rondje latje erbij gehaald en ben boven en onder aan de stof even
gaan meten hoeveel ik om moet zomen voor een tunnel.
Beetje passen en meten dat het recht is, vast gespeld en gestreken.





Ik heb het tunneltje aan de bovenkant vast genaaid met de omslag aan de achterkant.
En hetzelfde gedaan aan de onderkant...
 

De latjes heb ik op maat afgezaagd en zwart gespoten met een spuitbus van de Action.
Toen de latjes in de tunneltjes geschoven en aan de uiteinde van de latjes
zwart touw vastgemaakt als ophang systeem.
En tadaaaaa... je zelf gemaakte wanddoek is klaar!!!




Succes....




Reacties

  1. bedankt voor het delen,zo leuk:D

    egeltje is "gelukt"moet nog op ons blog,meiden hebben het een beetje druk met school:(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooh leuk!! ben heel benieuwd.. als de meiden het iets minder druk hebben zie ik het wel voorbij komen!
      Fijne dag vandaag... :)

      Verwijderen
  2. Ziet er super leuk uit..ik denk dat zoiets ook mooi te maken is met de Transfermarker,ken jij die ??
    KarinJoan verkoopt die in haar shop..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Pure, ja ik ken de transfermarker van Karin Joan!! Super uitvinding vind ik het. Ik heb hem in huis en
      je zou het idd ook kunnen maken met de transfermarker. Zal het eens een x gaan uitproberen! et resultaat komt dan
      uiteraard hier op mijn blog te staan!

      Verwijderen

Een reactie plaatsen