DIY Kalender houder maken



Poepoe... wat is het toch warm. Ik zweet peentjes hier binnen.
Boven hebben we gelukkig airco dus slapen doen we goed!
Beetje druk gehad de laatste week maar nu heb ik even tijd om weer
een super leuke DIY te plaatsen voor jullie..

Het word een DIY projectje van hout.
Ik laat jullie zien hoe je een Kalender houder kan maken.

Aller eerst moet je even opzoek naar een oude klapper
die heb je vast wel ergens liggen. En dus geen ringband van 24 
maar en kleine met 2 ringen. Deze sloop je dus helemaal uit
je oude klapper. Ook de klinknagel die door en door in de klapper
zitten wel even helemaal verwijderen...


Dan blijft er dus dit nog over!

Vervolgens pak je een stukje triplex ( maat kun je zelf even bepalen
hoe groot je het wilt hebben ).
Ik zelf heb de maat 23 x 33 cm. aangehouden.




Ik had nog betonverf liggen van de GAMMA in de kleur Antraciet..



Betonverf is altijd zo lekker snel droog...


Nou verven maar.. de voor en de achterkant!!


Als bevestiging heb ik 2 splitpennen gepakt..
Helaas waren die van mij goud kleurig maar ik heb ze gekleurd
met een zilver stift. Vind het niet mooi als het ophangsysteem zilver is
en dan aan de zijkanten 2 gouden knopjes zitten. Mooi alles in 1 kleur..
daar hou ik van!! :)



Deze foto hoe het vast zit was ik vergeten te maken dus heb er
even een ander bord houder bij gepakt die ook hetzelfde ophang systeem heeft
om even te laten zien hoe het zit. 

Als je verf droog is en je wilt de uuhhh... weet eigenlijk
helemaal niet hoe zo'n ding nou eigenlijk heet hahaha.
Noem hem maar 2 rings band!!! 

Als je je 2 rings band bovenaan je plank houd ( wel even meten
of het aan de zijkanten klopt qua maat. Prik je met een schaar
of priem even in de gaatjes ( of je pakt een stift en markeert de gaatjes 
dat kan ook ). De gaatjes moeten door het hout heen zijn zodat je splitpennen
erin kunnen! Splitpennen goed stevig door de gaatjes van je 2 rings band
duwen en aan de achterkant goed open duwen.
En klaar is je ophang systeem voor je kalender!!!


Nu de maanden van dit jaar nog erin!!
De maand JULI vind je HIER 

Ik plaats elke laatste week van de maand een nieuwe maand kalender
op deze blog dus die kun je dan elke keer gratis downloaden!

Knip de A4-tje van de maand even op maat en maak er 
met de perforator 2 gaatjes in. Aan de achterkant heb ik een
haakje gemaakt om hem op te hangen.
Of je boort er een gaatje in om hem op te kunnen hangen..
Dat kan natuurlijk ook!




Kijk.... en zo ziet dan je kalender met ophangsysteem eruit!!!
Vrij simpel om te maken en altijd handig om in huis te hebben..
Succes met maken!!!




Reacties

Een reactie plaatsen