Houten tekst bord mijn zus...



Hallo allemaal,


Ik kreeg van mijn viendin de opdracht om een bedankje te
maken voor haar zus (die haar gesteund heeft in een hele moeilijke tijd).
Ze heeft zelf de tekst gezocht via google
en aan mij gegeven om met die tekst iets mooi te maken!

Nou dat heb ik gedaan.. en dit is het eind resultaat ervan!




Ik heb er een DIY projectje van gemaakt zodat jullie het thuis
ook kunnen maken!


Ik heb hiervoor een stuk MDF uitgezaagd van 18mm dik.
de maat van het stuk is 20 x 29 cm. 




De tekst heb ik gemaakt op de laptop in Photoscape en 
uitgeprint op dikker papier ( 160 grams ).
Wil je de tekst ook graag hebben? Klik dan op de link
hieronder om het te downloaden...




Als je de tekst mooi vind en je wilt het niet op een stuk hout maken
kun je hem ook op gewoon papier printen en hem in een A4 lijstje doen.


Om de tekst print op hout te plakken gebruik ik zelf altijd de CREA PODGE 
van de ACTION..  ik vind het ideaal spul. Het is niet te nat, plakt goed en is snel droog.



Breng een hoeveelheid Crea Podge aan op de plank..
wees niet te zuinig er mag best wel wat op.




Met de kwast smeer ik het helemaal uit en even goed op de randjes letten.
Die ga je straks schuren dus daar moet het goed plakken...



Plak je tekst op de plank en ga met je vingers goed over de randjes heen.
Je mag de randjes zelfs iets over de plank duwen zodat de rand
van de plank zichtbaar word!




Ik heb mijn plank even verplaatst naar de rand van de gootsteen...
Je gaat het overtollige papier eraf schuren en dat word een beetje een stoffige bende.
Met een gewoon stukje schuurpapier schuur je van boven naar beneden de 
overgebleven randjes eraf. Ga niet van beneden naar boven werken...
dan ga je tegen de richting van het papier in en heb je kans dat je papier 
los laat of kreukt...




Kijk.. alle randjes overtollig papier is eraf geschuurd en je tekst plank is klaar!!!




Ik heb hem nog even mooi ingepakt in transparante folie met een mooi zilver
pailletjes lint eromheen en 2 veertje..
Super leuk om zo aan je zus te geven toch!!!

Veel DIY plezier..



Reacties

  1. Wauw hij is echt prachtig! Wat een mooie toepasselijke post op wereld broer- en zussendag ;)
    Wat een prachtig cadeau voor de betreffende zus, mooi gemaakt.
    Bedankt voor de tutorial, superleuk!
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wendy, Ja dat was heel toevallig dat het klaar was op wereld broer- zussendag!
      Ze heeft het inmiddels ontvangen en ze vond hem super mooi..

      Verwijderen
  2. Waaaauw super mooi. Heb je misschien ook een tekst voor papa en voor een mama?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mandy, Ik heb er 1 naar je gemaild... Veel plezier met geven!

      Verwijderen
  3. super!!!!! heb je ook een tekst voor groep 8 schoolverlaters

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen