DIY Kerstboom hanger



Nog een paar weekjes en dan is het alweer Kerst, dus ben ik aan de slag
gegaan om voor jullie weer een leuk DIY projectje in elkaar te zetten.
Het is deze super leuke Kerstboom hanger geworden..



Je maakt hem eigenlijk hetzelfde als de vaantjes van stof.
Het is alleen een andere vorm en je gaat hem opvullen nu.

Mijn uitleg hoe je deze Kerstboom hanger maakt begint bij het dicht naaien
van de boom. Alles wat daar voor aan vooraf gaat kun je zien
bij de uitleg van de vaantje!

Je doet hetzelfde met het Freezer paper en het uitprinten van de print.
De print "Xmas Time" die op de Kerstboom staat kun je hieronder downloaden






Voor het dicht naaien van de boom markeer ik met een potlood aan de onderkant wel even 
2 streepjes waar het stokje straks komt. Zodat deze wel een beetje in het midden zit.



Met het dicht naaien begint ik dus bij het potlood streepje en je voetje lang de zwarte lijn.



Je naait hem tot bovenaan. Naald in je stof en voetje omhoog. Nu kun je het ophang draadje
ertussen leggen. Ik heb mijn ophang draadje gemaakt van 3 stukjes zwarte wol.
1 draadje vond ik te dun dus heb ik 3 draadjes gepakt en deze gevlochten.
Wel goede knoopjes aan beide uiteinde maken zodat je hem straks niet
uit je boompje trekt...




Je plaatst dus je ophang draadje aan de binnen kant van de stof. Je gaat
het straks binnenste buiten keren... Knoopjes erbuiten houden als je erover
heen naait. Dan zitten die straks aan de binnen kant dus kun je ze niet 
meer eruit trekken..


Je naait de boom verder dicht tot onder,  je gaat net om het hoekje en stopt dan. 
Dus niet dicht naaien tot het andere potlood streepje want je moet hem
nog binnenste buiten keren en gaan vullen.



Je keert je boom binnenste buiten en gaat hem vullen en meteen in model kneden.



Als hij vol genoeg is steek je het stokje erin en speld je de onderkant even dicht.
Het stokje spuit ik normaal zwart net zoals de stokjes van de vaantjes.
Maar ik had helaas geen spuitbus meer in huis en heb ik dus het stokje
met zwart textiel verf zwart geschilderd. Gaat heel goed en is snel droog.
Ik heb de onderkant onder de naaimachine gelegd en verder dicht genaaid zo dicht
mogelijk tegen het stokje aan. Dan zit je stokje nog niet vast genoeg. Ik heb hem dus 
verder met de hand goed strak dicht genaaid rond het stokje.
Ik heb nog een zwart met wit gestreept lintje om het stokje gestrikt.
En de Kerstboom hanger is klaar!!!


Nou hij is toch super leuk geworden zo! Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk genoeg is.
En als je hem gaat maken thuis, heel veel succes..



Reacties

Een reactie plaatsen