DIY Gondel doosjes maken...


Hallo allemaal,


Ik heb hier voor jullie een super leuk / klein DIY projectje!
Het zijn Gondel cadeau doosjes met een Wax stempel erop.
En zo komen ze eruit te zien:




Ik ga hieronder een uitleg geven hoe je de doosjes in elkaar zet.
Helemaal onderaan deze uitleg en foto's vind je de download linkjes van de doosjes!



Je print het doosje op dikker papier ( ik zelf heb ze geprint op 160 grams papier)
Je knipt de print uit...



Dan leg je een liniaal langs alle stippen lijntjes en vouw deze om.
Dat lukt natuurlijk niet bij de stippen lijn met de rondingen maar dat komt zo...



Kijk... bij de stippen lijn met de rondingen gebruik ik de punt van mijn schaar.
Deze kras ik over de stippen lijn heen. Niet te hard anders ga je door het papier heen.
Je hebt er een tool voor om dit te doen maar die heb ik helaas niet vandaar dat
ik het zo dus doe.



Dan plak je het randje vast ( ik gebruik altijd Crea Patch van de ACTION!).



Dan vouw je de zijkanten naar binnen... doordat je met de schaar over de stippen lijn 
bent geweest vouwt dit nu makkelijker naar binnen!



 Ik heb laatst bij de HEMA dit zien liggen, ik dacht die neem ik mee
dat ga ik uitproberen! Het doosjes met de wax stempel inclusief wax, lintje en touw
kost bij de HEMA € 4,00 Het navul setje met 3 wax staafjes kost € 2,00




Ik heb gekozen voor de zwart wax en een roze lintje..



Op de achterkant van het doosje staat precies wat je moet doen...



Ik heb 6 wax druppels laten vallen op mijn lintje en toen de stempel er in gedrukt.
Even aangedrukt houden en klaar!!!


Kijk!!! En zo ziet het dan eruit... Net even wat anders dan de normale doosjes.


Bij dit doosje zat ik te prutsen dus die is minder mooi gelukt maar dat was
mijn eigen schuld!




Nou dit is toch super leuk zo!!! Cadeau doosjes zijn altijd handig om te gebruiken
en komen altijd van pas. 

Wil jij nou ook deze leuke gondel doosjes maken?
Download dan hieronder de mallen! Wel even eerst de algemene voorwaarden lezen!








Heel veel DIY plezier!!!


Reacties

Een reactie plaatsen