DIY Foto op hout maken...


Hallo allemaal,


Ik had het al heeeeel vaak voorbij zien komen... Foto's die op hout zijn
gemaakt. Ik wilde dat al heel lang een keer proberen. Maar er kwam maar niks van.
Omdat we hier weer geweldig Zomer weer hadden van 2 dagen plens buien, ben ik
er toen maar mee aan de slag gegaan! Hout had ik nog liggen en heb aan mijn man gevraagd
of hij een mooi stuk van 16 x 16 cm uit kom zagen. Ik heb voor dit diy project 
18 mm MDF gebruikt. Ik heb een leuke foto uitgezocht van onze hond Puck ( Franse Bulldog ).
Normaal moet je de foto spiegelen omdat hij omgekeerd op het hout komt. 
Maar in mijn geval hoefde dat niet. Als je tekst op hout wilt maken dan moet het zeker wel.
Ik heb de foto van Puck op maat gemaakt ( 16 x 16 cm ), uitgeprint in zwart / wit
en ben ermee naar een copyshop gegaan want het moet wel een laser print zijn
die op het hout komt. Met een inkjet print lukt het helaas niet. ( bij de Albert Heijn kun
je ook kopieren met een laser print ). Dus ik stond alweer te poppelen om het te gaan maken.
Ik had een foto pint, ik had hout, ik had Crea Patch om het af te lakken en een kwast!
Maarrrr... je moest de foto op het hout plakken met Gesso of 1 of andere Gel soort.
Stond in alle YouTube filmpjes! Gadver... ik had alleen maar Crea Patch van de Action
in huis... Ik had al gezien dat niemand het met Crea Patch heeft gedaan dus ik weer
lekker eigenwijs en heb het lekker met Crea Patch gedaan want ik wilde het NU !!!
gaan doen whahaah.. Ik dacht is gelijk een test of dat het daarmee ook kan. En als het 
daarmee niet lukt dan gooi ik die plank wel in de hoek en maak ik wel een nieuwe!
Ik ben eraan begonnen en heb het hele proces gefilmd en heb er dus een DIY-Project
van gemaakt. Ik heb het grootste gedeelte versneld omdat het afrollen van het papier
zoooooo lang duurt maar dat ziet er in het filmpje wel heel leuk uit!!



Bekijk hier mijn YouTube filmpje: DIY Foto op hout maken...






Nou het eind resultaat is toch super leuk!! Kost bijna niks, een stuk hout heeft iemand 
altijd wel liggen, Crea Patch koop je bij de Action voor ik dacht € 0,85 ik plak
daar echt alles mee!  Een kopietje maken van je print in een laser print kost € 0,10
en een kwast heb je vaak wel in huis. Dus duur is het helemaal niet. Het is alleen
de tijd die je erin moet steken. Dat duurt lang! Eerst de foto erop plakken en dan 
moet het minimaal 8 uur drogen. Ik heb de foto s'avonds om half 8 erop geplakt en de
volgende dag s'middags pas eraf gehaald. Het is dat afrollen van het papier wat zo lang
duurt.. je moet het voorzichtig doen en je krijgt na een tijd pijn aan je vingertoppen!
Dus dat duurt heeeeel lang voordat je alles eraf hebt. Maar ik vind hem heel goed gelukt.
En onze Puck heeft al een mooi plaatsje in ons huis!


Voor als je dit DIY-Project zelf gaat maken heel veel succes!!
En nog een fijne dag...



Reacties

  1. Leuk om te doen hè?
    Ik heb het ook eens gedaan. Gewoon met een foto uit de inkjet printer. En............het lukte! 😊

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen