DIY pot labels maken...


Hallo allemaal,


Ik heb hier voor jullie een super leuke en makkelijk DIY projectje.
Dit project heb ik niet zelf verzonnen maar komt van Crafty by Diply
Mijn zus had me op Facebook getagd in hun filmpje en vond het zo'n leuk idee
dat ik dacht, dat ga ik zelf ook proberen!! 



Transparante labels om overal op te plakken en dan ook nog gemaakt
in de tekst die jij wilt omdat je ze zelf kunt maken dat is toch super!!


Dit is het filmpje van Crafty by Diply...




Ik dacht oeee dat is simpel, ik dus meteen een printje gemaakt op mijn laptop voor
onze honden koekjes pot. Uitgeprint en precies zo gedaan hoe hun het laten
zien in het filmpje. Nou ik had helaas GEEN tekst op mijn tape staan.
Het werkte dus niet en terwijl ze aangeven in het filmpje, standaard papier en inkt.

Eigenlijk wel logisch.. met een inkjet print trekt de inkt IN het papier dus kun je het niet 
meer overbrengen op de tape. Ik dacht laat ik eens fotopapier proberen...
Dat is glad dus de inkt blijft erop liggen... Dat werkte opzich wel want de inkt
zat nu dus wel in de tape maar je kon het papier er niet af rullen. Omdat fotopapier
2 lagen heeft blijft er dus een laag achter en blijft je print dus wit en niet transparant!

Toen was er nog maar 1 optie wat ik kon proberen.. Met mijn inkjet print naar een
copyshop en daar een kopietje laten maken met een laser print! Bij een laser print
ligt de inkt ook OP het papier net zoals fotopapier en trek er dus niet in wat 
wel gebeurd bij een inkjet print. 

Dus thuis aangekomen ik het hele riedeltje voor de 3e keer gedaan en het lukte!!!
Ik heb er een filmpje van gemaakt zodat je kunt zien wat er gebeurd bij alle
3 de prints...


Dit is mijn filmpje....




De label die je op de pot ziet is super goed gelukt. Ik heb toen ik terug kwam van
de copy shop met mijn laser print meteen deze label gemaakt.
Ik dacht de inkt is nu vers dus meteen een label van maken.
Ik het filmpje is de tekst op de label iets minder zwart, ik denk dat dit komt
omdat de print al 2 dagen oud was en dus niet vers meer. Ik denk hoe langer je
wacht met een laser print om het te maken hoe vager de tekst word.

Dus als je dit wilt gaan maken, dan adviseer ik om het meteen te doen 
als je de print hebt. Ik vind het wel een super leuk idee. Ik vind het alleen
jammer dat Crafty by Diply het zo makkelijk laat zien en niet duidelijk
erbij zet hoe of wat. Maarrrr... dat heb ik dus even gedaan voor jullie!!! :)

Ik heb op mijn laptop ook meteen een paar super leuke labels voor
jullie gemaakt om thuis mee aan de slag te gaan.



Hieronder vind je de download linkjes van de set labels maar lees voordat je 
gaat downloaden wel eerst even de algemene voorwaarden!








Voor degene die dit gaan proberen heel veel succes en DIY plezier..



Reacties