DIY Advent kalender maken...


Hallo allemaal,


Ik ben weer aan de knutsel geweest en heb een leuke Advent kalender
gemaakt. Toen hij klaar was bedacht ik me ineens dat het ook wel
leuk zou zijn als de Kerstboom vervangen zou worden voor een Kerstbal!
Dus nu had ik 2 Advent kalenders!! Ik vond ze alle bij even leuk en kon
dus niet kiezen welke ik op mijn blog zou zetten. Dus heb ik jullie de
vraag gesteld wel leuker was... de Kerstboom of de Kerstbal???

Ik kreeg heel veel reacties op mijn vraag en er zijn heel veel 
mensen die de boom het leukst vonden maar ook heel veel gingen
er voor de bal! Nou weet je wat.... Ik zet ze gewoon alle 2 erop!!!
Er komt wel een kleine uitleg bij maar zo zien de Advent kalenders eruit..





Ik dacht bij de eerste ( de boom ) ik leg alle kaartjes uit over de boom
zodat ik een beetje weet waar ik moet snijden. Met mijn liniaal en mesje heb ik sneetjes 
gemaakt en de kaartjes erin gedaan. Bij de eerst rij dacht ik nog ooowww...
wat super leuk zo. Ik til de boom op en al mijn kaartjes hingen voor over!!




Oh chips!!! Daar moest ik iets op verzinnen want dat zag er niet uit!
Ik heb toen eerst rij voor rij alle sneetjes gemaakt en de kaartjes er in gedaan.
Toen de boom omgedraaid en dan zie je dit:


Dit is dus hoe het aan de achterkant eruit ziet. En zoals je ziet heeft
het genoeg ruimte om te kantelen. Ik heb dus als ondersteuning 
over elke rij kaartjes een reepje zwart papier geplakt.


Ik heb het alleen aan de uiteindes en het midden vast geplakt. Als je de hele
strook vast plakt dan krijg je de kaartjes niet meer eruit.


Zo ziet de achterkant er dus uit nadat ik alle rijen had gehad.
Het is niet zo mooi afgewerkt om te zien maar ach... het is de achterkant, dat ziet
niemand en het hang maar 4 weken!!! :)
De kaartjes blijven nu mooi recht op staan en dat was de bedoeling!!!

Ik heb een download van de kaartjes die erin komen en
de mallen voor de Kerstboom en Kerstbal hieronder staan...
Lees voordat je gaat downloaden wel eerst even de algemene voorwaarden!







Ik wens jullie heel veel DIY plezier en tot de volgende keer..


Reacties

  1. Wat een mooie DIY! Dankjewel lieve Debbie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, die komt zeker in mijn klasje te hangen! Na de herfstvakantie ga ik ermee aan de slag, je ziet hem wel verschijnen op IG,
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sofie, oee ik ben heel benieuwd hoe het word en welke je gaat kiezen om te maken. Ik zie het wel op IG :)

      Verwijderen
  3. Ik vind het super leuk.
    Ik ben ook bezig met een leuke advent kalender.
    Ideeën van internet en er toen mijn eigen draai aan gegeven.
    Leuk he, met dit weer lekker bezig zijn me freubelen?!
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Daphne, ja ik vond het wel weer super leuk om weer lekker te knutselen aan tafel en een keer niet achter de pc te zitten!

      Verwijderen
  4. Allebei even leuk! Staan er spreuken of quotes op de kaartjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lien, nee het zijn alleen kaartjes met print aan de voorkant ( Wat je ziet ). Ik zat eerst aan kleine cadeau doosjes te denken zodat je daar dan iets kleins in kan doen maar dat werd te groot en te lomp voor de boom en / of bal. Dus heb ik het maar bij de kaartjes gehouden. Ook leuk toch?

      Verwijderen
  5. Ik heb net je site ontdekt en ben helemaal enthousiast! Wat een leuke dingen maak je en wat lief dat je dit allemaal deelt! Op welk formaat maak/print je deze adventkalenders?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Minoes, Alle downloads zijn op A4 formaat. Dus kijk wel even bij je instellingen ofdat het daarop staat voordat je gaat printen!

      Verwijderen

Een reactie plaatsen