Wanine lichtje met Kerst teksten...



Hallo allemaal,


Ik kwam een foto tegen van waxine lichtjes met tekst erin... het eerst wat ik dacht 
was, ow wat leuk!!! Hij kwam van een Duitse blog af en ik heb alles afgestruind om ze
verder nog ergens anders te vinden maar helaas... Ik dacht die ga ik ook maken voor thuis!
Ik heb op mijn laptop 16 verschillende teksten en afbeeldingen gemaakt. Ik heb ze 
uitgeprint, uitgeknipt, een gaatje in gemaakt waar de lont in moest komen,
waxinelichtjes gepakt en toen kwam het probleem!! Ik heb waxine lichtjes van de Jumbo.
De bedoeling is dat je het kaarsje uit het ijzer haalt en aan de onderkant het stukje ijzer waar
de lont aan vast zit er helemaal in 1 stuk uit haalt. Bij de waxine lichtjes die ik heb ging
dat niet. Het stukje ijzer zat vast in de kaars en met lus peuteren trok je de lont niet mee
en bleef deze dus in de kaars zitten. Ik dacht ik doe gewoon de afbeelding er achter
en het stukje ijzer eronder en steek hem aan. Even kijken wat er gebeurd! Doordat de
lont dus los was gekomen van het stukje ijzer en deze  met het aansteken dus
vloeibaar word.. valt de lont in de kaars en dus het vlammetje uit. Ik heb het geprobeerd
bij de waxine lichtjes van de Jumbo, Kruidvat, Action en allemaal hetzelfde probleem!
Mijn buurvrouw had dus echte Bolcius waxine lichtjes en die lontjes zitten dus vrij los 
in de kaars waardoor je het stukje ijzer en het lontje mooi heel makkelijk in 1 stuk eruit 
haalt. Jaaaa die moest ik hebben!!! Ik heb er een filmpje van gemaakt en het resultaat zie 
je hieronder... Super leuk!!






Het kaarsje moet wel eerst helemaal vloeibaar zijn voordat je de tekst / afbeelding ziet.
Ik heb 1 kaarsje helemaal op laten branden om te kijken wat er gebeurd met het stukje
papier met tekst. Maar die blijft gewoon goed en gaat de kaars vanzelf uit.
Hieronder zie je een kaarsje helemaal opgebrand.



Hieronder zie je een voorbeeld van de 16 Kerst teksten en afbeeldingen die je kunt
downloaden voor thuis. Het is op gewoon goedkoop print papier geprint. En met een
gewone inkjet printer. Je hebt dus niks speciaal nodig. Nou ja... de goede waxine lichtjes dus!
De inkt loopt niet uit als de kaars vloeibaar word. De tekst / afbeeldingen blijven haar scherp.




Hieronder laat ik in het filmpje zien hoe ik het gedaan heb!





De 16 Kerst printables vind je hieronder..
Lees je wel eerst de algemene voorwaarden voordat je gaat downloaden!


DOWNLOAD HIER XMAS WAXINELICHTJES TEKST/AFBEELD. 16 X


Er zijn een paar mensen die het niet kunnen downloaden. Om dit op te lossen zet ik
hieronder de afbeelding. Klik erop met je rechter muis knop en sla hem op in je pc.
Let bij het printen er wel op dat je het op A4 formaat uitprint!!





WAARSCHUWING... LET OP!!!!!!!
Er zijn mensen die dit al kennen en dit al eerder hebben gemaakt.
Iemand gaf me net een melding dat zij 3 test varianten had gemaakt en 2 daarvan dus 
wel het papiertje verschrompeld was door het vuur. Dus het kan wel verbranden.
Bij mij was het dus niet. Maar ze geeft als tip het lichtje in een potje te zetten voor de zekerheid. Ik vermeld dit wel even erbij want je weet het nooit of het allemaal goed gaat. Je bent toch met vuur bezig. Dus als je dit gaat maken. Op eigen risico!!!


Succes met maken en veel plezier ermee!


Reacties

  1. Wat leuk zeg!! Ga zo printen en even kijken of ik de goede waxine lichtjes heb ;-)
    Ook leuk om kado te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend tof idee, het ziet er super uit! Compliment over je blog en je originele ideeen, npben je gaan volgen...
    Groetjes, Mariken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Mariken, en welkom op mijn blog!!

      Verwijderen
  3. Erg leuk idee! Ik ben van plan om ze ook te gaan maken. Maar even erbij blijven en in de gaten houden wat er gebeurd met de papiertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig idee!!!
    Ook erg leuk als cadeautje ...
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk, dankjewel! Ik ga op zoek naar de juiste waxientjes...
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig gaaf idee!! Dit ga ik ook echt onthouden! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke lichtjes. Echt een verrassing als de plaatjes zichtbaar worden. Dank je voor weer een gaaf idee.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oeps, jeetje, nog een paar dagen en dan is het al kerst! Dat wordt snel aan de slag met mijn kerstwensen. Wat is dit een leuk idee! Zou haast vragen of er ook een nieuwjaarsvariant komt ;-)
    Dan heb ik nog een beetje meer tijd :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lobke, daar ben ik nu mee bezig dus die zie je wel verschijnen hier! :)

      Verwijderen
    2. Oh, wat leuk! Ik heb er inmiddels al heel wat gemaakt en zo'n leuke reacties op gekregen. Zou mij niet verbazen als je er weer wat volgers bij hebt. De kinderen vinden het MAGISCH!

      Verwijderen
  9. Hallo,
    Wat een leuk idee.
    Ik heb geen papier gebruikt maar krimpie/krimpfolie gebruikt.
    Gaat ook heel goed en het brandgevaar is heel wat minder geworden. :)
    Natuurlijk ben ik alweer nieuwsgierig naar het volgende Crea-project. :)
    Groetjes,
    Joke sk

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super leuk idee.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super leuk idee is dit zeg!!
    Ook zo leuk om kado te geven, dat is net even extra.
    Leuk voor straks ook, met Valentijnsdag ofzo.
    Bedankt voor je filmpje, heel duidelijk allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Daphne, voor Valentijns dag, Nieuwjaar en verjaardagen komen er ook nog aan!

      Verwijderen
  12. je idee zag ik in een mail bij La Maison Victor, bij het kopje "gratis"
    zelfde idee...toch???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb net even vlug gekeken en idd ook zulke super leuke lichtjes.. :)

      Verwijderen
  13. nog geen kerstkaarten geschreven, maar dit wordt m. snel naar de winkel bolsius waxine lichtjes gehaald, maar ik denk de verkeerde, want hierbij gaat het lontje er ook niet mee uit. misschien morgen nog even naar het tuincentrum, komt goed. Bedankt voor het uitwerken van dit ideetje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je kun in door de verpakking al zien ofdat de lontjes vast of los zitten. Er zit veel verschil in hoor ik al.

      Verwijderen
  14. Ik heb even gekeken in mijn voorraad waxine lichtjes.....ik koop ze altijd bij Action en die van mij werken wel......
    Dus òf jij hebt gewoon pech gehad, of die van mij zijn al ouder, of ze verkopen verschillende soorten (andere leverancier).
    Hoe dan ook, ik heb ze nog gauw even gemaakt vanmiddag, leuk voor morgen op de Kersttafel.
    Fijne dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Daphne, ik merk idd dat daar veel verschil inzit. Ik denk dat als de mensen naar de waxine lichtjes met losse lont opzoek zijn ze gewoon even in de zak moeten kijken of de lont en los inzit. Vaak zie je het door de verpakking heen. Maar jij hebt ze iig mooi gemaakt!! :)

      Verwijderen
  15. Action heeft 2 soorten waxinelichtjes, de lichtjes van La Lune werken wel: de lontjes zitten los. Dat andere merk niet ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen